Ako sa nám v zhoršujúcej sa situácií na trhu nehnuteľností podarilo predať 1-izbovýbyt v Banskej Bystrici a to bez nutnosti znižovania ceny ?
Prejdeme si to spoločne a popíšeme si z môjho pohľadu najzásadnejšie body, bez ktorých by sa predaj realizoval len veľmi ťažko a zdĺhavo.
O vchod vedľa sa predával veľmi podobný byt viac ako dva mesiace a viackrát sa cena znížila, aj to bez efektu.
Chyba nie je vždy v cene.
Zaujíma vás, ako sme postupovali ?
1.Čo sa dialo ešte pred samotným inzerovaním a predajom ?
Celé to začalo pri predstavách predávajúcej
-cena, za ktorú treba byt predať
-do kedy treba byt predať (financovanie kúpi pozemku)
Na základe analýzy a poznania trhu sme nastavili stratégiu, akou budeme pri predaji bytu postupovať.
Mali sme dohodnuté ďalšie kroky podľa toho, ako sa bude predaju nehnuteľnostidariť a koľko ľudí bude chodiť na obhliadky.
Byt sme chceli predať za čo najlepšiu cenu a to aj napriek tomu, že sme na to mali obmedzený čas.
Bolo preto dôležité v príprave nič nezanedbať a pripraviť všetko na 179%.
Byt sme pred fotením a natáčaním doplnili vďaka HOMEstagingu o nábytok a bytové doplnky a naaranžovali za pomoci dizajnérky Táni.
Príklad pred a po:
Následne fotograf Martin pripravil profesionálne fotky a video obhliadku:
A ja som pripravil celú prezentáciu bytu na webe:
Prejdime na ďalší podstatný bod.
2. Bez tohto by to určite nešlo
Samozrejmosťou a základom je inzerovanie bytu na všetkých inzertných portáloch.
+ Pravidelná aktualizácia kvôli tomu, že tam inzerát dokáže veľmi rýchlo zapadnúť do zabudnutia a nik ho neuvidí.
My sme sa však nespoliehali len na inzerovanie na portáloch ako 99% predávajúcich a maklérov..
Využili sme platenú reklamu, vďaka ktorejsme oslovili cez 50 000 ľudí.
Prezentácia bytu bola na vysokej úrovni a tak sme získali skvelé odozvy
A nie len to.
V čase, kedy každý tvrdil ako ľudia nemajú záujem, že nemajú žiadne obhliadky, mne naopak, mobil zvonil.
A prechádzame do ďalšieho bodu a tým je.
3.Kde sa rozhoduje o úspešnom predaji ?
Predsa na obhliadkach nehnuteľnosti.
Každý obhliadajúci mal nejakú motiváciu prečo sa prišiel na byt pozrieť.
Ja som sa ju snažil hneď na začiatku odhaliť,aby som vedel ako odprezentovať byt čo najlepšie.
Bol som presvedčený, že byt zaujme dva typy kupujúcich:
1/ Investora, ktorý bude chcieť byt ďalej prenajímať. Pre týchto ľudí som mal napríklad pripravené štatistiky, za koľko môžu byt prenajať a aj reálne čísla, za koľko sa byt prenajímal, keďže v minulosti slúžil aj na tento účel.Rovnako aj benefity, ktorými byt disponoval.
2/ To bol mladý človek alebo pár, ktorý hľadajú svoje prvé bývanie. Veľkým benefitom bola pre nich skutočnosť, že do bytu nemusia nič investovať, len ak by si ho chceli zariadiť podľa seba. Skvelá lokalita, ktorá ponúkala všetko po ruke, vynikajúce spojenie do centra a na obchvat.
Nakoniec nám z obhliadok „vypadli“ dvaja vážny vážni záujemcovia.
Žiaľ slečne, ktorá bola prvá sa v banke vyskytol problém a my sme nemohli čakať, kým to vyrieši (približne 2 mesiace).
Byt sme tak predali druhému záujemcovi, pri ktorom sme si boli istí, že peniaze na byt v banke získa.
Pre zaujímavosť bol to prvý typ kupujúceho, teda investor, ktorý byt kupoval za účelom ďalšieho prenájmu.
Ďalej to už bolo LEN o dobrej organizácií, kvalitnej a profesionálnej zmluvnej dokumentácií, odovzdaní a prepise nehnuteľnosti u správcu.
Klientka mi napísala aj recenziu na google:
Chcete predať Vašu nehnuteľnosť za viac a v ideálnom čase ? Je tu možnosť..
Vyžiadajte si bezplatnú konzultáciu, pri ktorej zistím s čím potrebujete pomôcť a poradím Vám konkrétne kroky, ktoré vám pomôžu byť pri predaji Vašej nehnuteľnosti úspešný.
Kliknite na tlačidlo vyžiadať konzultáciu, do 24 hodín sa spojíme a Vy zistíte, čo spraviť pre úspešný predaj!