Inzercia nehnuteľností – ako postupovať, aby ste sa nemuseli obávať, či svoju nehnuteľnosť predáte, prípadne či ju predáte za požadovanú sumu? Ako dosiahnuť, aby ste nehnuteľnosť predali presne podľa svojich cieľov a potrieb?
Chcete svoj byt či dom predať včas, pretože už máte vybraný iný? Alebo chcete maximalizovať zisk z predaja nehnuteľnosti?
Možno ste sa už zamýšľali, ako by mala vyzerať inzercia, ktorá vám v tomto pomôže. Taká inzercia, ktorá získa pozornosť tých správnych ľudí, a to až natoľko, aby si dohodli obhliadku nehnuteľnosti a nakoniec ju aj kúpili.
Škoda ale, že nás to nikto nenaučil, však?
Nehnuteľnosť človek nepredáva každý deň, a preto sa tejto problematike nevenuje pozornosť. A dôsledok? Veľa ľudí nevie, ako by mala vyzerať inzercia nehnuteľnosti, aby naozaj zaujala. A ako to dopadne? Súkromná inzercia nehnuteľností nakoniec vyzerá tak, že majitelia urobia fotografie mobilom, pridajú inzerát na Bazoš, kde napíšu (pri najlepšom) aspoň základné informácie a tam to končí.
Všetko, čo takáto inzercia nehnuteľnosti prinesie, sú otravné telefonáty od začínajúcich realitných maklérov. Veľa telefonátov, ale žiadny záujemca o kúpu.
Ako vyzerá neprofesionálna, bezplatná inzercia nehnuteľnosti?
Takýchto inzerátov je plný internet:
Alebo ďalší príklad:
Koľko ste už takýchto inzerátov videli? Myslíte, že mali úspech a majitelia predali nehnuteľnosť podľa svojich predstáv a za cenu, ktorú požadovali? Našli záujemcov o nehnuteľnosť rýchlo?
Nafotiť nehnuteľnosť bez akejkoľvek predchádzajúcej prípravy a nahrať inzerát na Bazoš jednoducho nefunguje. Takáto inzercia nehnuteľnosti s najvyššou pravdepodobnosťou nebude úspešná. Nehnuteľnosť nepredáte včas a už vôbec nie za požadovanú sumu. A vaše potreby a ciele ostanú nenaplnené.
Je tu však jeden spôsob, ako sa dá zvládnuť aj súkromná inzercia nehnuteľnosti bez toho, aby ste riskovali, že predaj nestihnete zrealizovať alebo ju predáte pod cenu. Ide o spôsob, ktorý používa veľmi úzka skupina maklérov a znalých samopredajcov.
Chcete vedieť, aký je to spôsob?
V nasledujúcich 5 bodoch si povieme, ako dosiahnuť, aby bola aj súkromná inzercia nehnuteľnosti úspešná. Ak všetko dodržíte, váš inzerát bude pútať pozornosť a vy získate dostatok záujemcov o kúpu. Poďme na to.
1. Pripravte vizuálne nehnuteľnosť pred predajom
Tento krok môžete tiež poznať pod názvom home staging nehnuteľnosti.
Prvý dojem je pri predaji, a teda aj pri inzercii nehnuteľnosti, jeden z najdôležitejších.
Preto tomuto kroku treba venovať pozornosť a nič nepodceniť.
Záujemca, ktorý si zobrazí váš inzerát, si musí vedieť predstaviť vašu nehnuteľnosť ako svoj nový domov.
Vizuálna príprava dokáže zdôrazniť dominantné časti nehnuteľnosti a získať dobrý prvý dojem u záujemcu.
Jeden príklad , ako to môže vyzerať v praxi:
2. Urobte profesionálne fotografie, propagačnú video obhliadku a virtuálnu obhliadku
Najlepší spôsob, ako zaujať na inzertných portáloch, je profesionálnymi fotografiami.
Záujemca ich uvidí väčšinou ako prvé, a preto musia mať špičkovú kvalitu.
Vďaka tomu si získate pozornosť záujemcu a klikne práve na váš inzerát.
Video obhliadka je jedinečný spôsob, ako sa odlíšiť od ostatných ponúk. Samozrejme, tiež musí byť na profesionálnej úrovni.
Oslovíte tak viac ľudí a vaša inzercia nehnuteľnosti bude úspešnejšia.
Virtuálna obhliadka záujemcovi pomôže lepšie si predstaviť vašu nehnuteľnosť a získať tak lepšiu predstavu o novom bývaní.
Príklad:
Porovnajte toto
S týmto:
3. Napíšte popis, ktorý bude zacielený na vašu cieľovú skupinu
Zacieľte popis na vašu cieľovú skupinu.
Ak predávate napríklad jednoizbový byt, text nemôže vyzerať rovnako, ako keby ste predávali nehnuteľnosť pre 4-člennú rodinu.
Skôr sa zamerajte na mladých ľudí, ktorí hľadajú štartovacie bývanie, prípadne na starších ľudí, ktorí ostali sami.
Zamyslite sa, aké má vaša cieľová skupina potreby a ako im ich nové bývanie vo vašej nehnuteľnosti pomôže vyriešiť.
Čo napríklad potrebuje mladá rodina s deťmi?
Aby bola na blízku škola, škôlka, detské ihrisko, možno detský lekár a dalo by sa pokračovať ďalej.
Vcíťte sa do ich potrieb a navrhnite im riešenie.
Samozrejme, v inzercii nehnuteľnosti nezabudnite na základné a transparentné informácie o vašej nehnuteľnosti.
4. Zverejnite inzerát na inzertných portáloch
Použite realitné portály, ako napríklad zoznamrealit.sk, nehnutelnosti.sk, reality.sk či topreality.sk, ktoré patria k najdôležitejším pri predaji nehnuteľnosti. Využiť môžete aj ďalšie spôsoby, ako napríklad sociálne siete a rôzne predajné skupiny.
5. Využite reklamu na internete
Toto je môj tajný bonus.
Reklamou na internete dokážete osloviť oveľa viac ľudí a čím viac relevantným ľudom vašu inzerciu nehnuteľnosti ukážete, tým väčšia šanca je, že ju predáte včas a/alebo za maximálnu trhovú cenu.
Čím viac ľudom ukážete vašu ponuku, tým viac záujemcov získate. Preto, ak sa dá, využite reklamu na internete a posilnite vašu inzerciu nehnuteľnosti.
Príklad využitia reklamy pri inzercii nehnuteľnosti:
Oslovených bolo viac ako 50 tisíc ľudí, a to len na Facebooku.
A takto vyzerala stránka, na ktorú odkazovali reklamy, a vďaka ktorej sme byt predali v zhoršujúcej sa situácií na trhu za maximálnu trhovú cenu:
Ale čo je hlavné, nehnuteľnosť sme predali včas a moja klientka bola spokojná.
Prečítajte recenziu:
Ako ste mohli vidieť sami, inzercia nehnuteľností je veľmi podstatnou súčasťou úspešného predaja nehnuteľností.
Inzercia nehnuteľnosti ešte jednoduchšie
PS: Mám pre vás ešte jednu možnosť, ako môžete inzerciu nehnuteľnosti zvládnuť ešte jednoduchšie!
Kliknite na tlačidlo pod týmto textom, ak sa chcete priblížiť čo najbližšie k vášmu cieľu na realitnom trhu, a to bez nutnosti investovania času do štúdia, prípravy nehnuteľnosti, obhliadok, komunikácie a dohadovania podmienok s klientom. Som tu ja a vďaka tomu, že sa o všetko postarám, nebudete mať žiadne starosti pri riešení vašich potrieb a cieľov pri predaji vašej nehnuteľnosti.
Kliknite na tlačidlo „vyžiadať konzultáciu“, do 24 hodín sa spojíme a Vy zistíte, čo spraviť pre úspešný predaj aj Vašej nehnuteľnosti!